שיתוף פעולה הוא המפתח להצלחה, ולכן עבודה עם ספקי צד שלישי מסייעת לארגונך להגדיל את היעילות, להציע מוצרים ושירותים טובים יותר, להעסיק מומחים בעלי הכשרה גבוהה ולצמצם עלויות. אך כל היתרונות הללו מגיעים עם המחיר של סיכוני אבטחת סייבר נוספים.
פגמים קטנים בנוהלי האבטחה והפרטיות של ספקי צד שלישי עשויים להוביל לפגיעות באבטחת הסייבר של הארגון שלך. במאמר זה, ננתח את סיכוני אבטחת הסייבר של צד שלישי ונספק הנחיות כיצד למזער אותם.
למה לנהל סיכוני אבטחת סייבר של צד שלישי?
צד שלישי הוא כל ישות שהארגון שלך עובד איתה ומתקשר איתה. צדדים שלישיים כוללים ספקים, שותפים, יצרנים, קבלני משנה, ספקי שירותים, מפיצים ומוכרים.
צד שלישי יכול להיות חברה בתחום ה-IT המספקת לך תוכנה נחוצה; חברת לוגיסטיקה חיצונית שמבצעת את הובלת הסחורות שלך; רואה חשבון חיצוני שעוזר לך לנהל את הכספים שלך; ועוד רבים. עם מגוון כזה של ישויות צד שלישי, קשה לדעת אילו מהם עשויים לסכן את אבטחת הסייבר של הארגון שלך.
מאחר שצדדים שלישיים רבים יכולים לקבל גישה לנתונים רגישים או למערכות שלך, תקלות אבטחה מצידם עשויות להוביל לדליפות נתונים בארגון שלך.
צדדים שלישיים אולי לא לוקחים את אבטחת הרשת שלהם ברצינות כפי שאתה רוצה. הידיעה הזו עשויה להניע האקרים לבחור לא לתקוף את החברה שלך ישירות. במקום זאת, הם עשויים לחפש יעד קל יותר בקרב ספקי השירות שלך. קבלן משנה פגום יכול בקלות לשמש כנקודת כניסה לפושעי סייבר. כך עובד מתקפת שרשרת אספקה.
התקפות הקשורות לצדדים שלישיים נמצאות בעלייה
מספר הפרצות מידע הקשורות לצדדים שלישיים נמצא בעלייה. לפי מחקר ה-מצב האבטחה והסיכון לגישה מרחוק מצדדים שלישיים של מכון פונטמון, 49% מהארגונים חוו פרצת מידע או מתקפת סייבר שגרם צד שלישי בשנת 2022. מדובר בעלייה של 5% לעומת 2021.
תוצאות מחקרי הסיכון למידע השנתי במערכת האקולוגית של צדדים שלישיים של מכון פונטמון מצביעות גם הן על עלייה בפרצות מידע הקשורות לצדדים שלישיים. עם זאת, ארגונים כיום מוכנים יותר למקרים כאלה:
ארגונים רבים מתקשים לנהל את סיכוני האבטחה של צדדים שלישיים בגלל מחסור בשני דברים: נראות ושליטה.
לעיתים קרובות, לארגונים אין את התמונה המלאה לגבי מה עושים ספקי הצדדים השלישיים עם המידע והמערכות הקריטיות שלהם. לדוגמה, אם ספק צד שלישי משתמש בחשבון משותף לגישה לרשת הארגונית שלכם, לא תוכל לקבוע איזה מהם מבין המומחים שלהם ביצע שינוי מסוים במערכת.
האם ארגונים אחראיים להפרות נתונים של צדדים שלישיים?
האחריות הפורמלית לאבטחת נתונים רגישים עשויה להימתח מעבר לקירות הארגון שלך. אחריותך להפרות נתונים מצדדים שלישיים מתוארת בחוקי ובתקני אבטחת מידע שעליך להיענות להם:
- על פי פרק 8 של תקנות הגנת הפרטיות הכלליות (GDPR), כאשר אתה (הבקר על הנתונים) מקצה עיבוד נתונים לארגון אחר (מעבד הנתונים), אתה אחראי לעמידה של הארגון בהוראות התקנות. במקרה של הפרת נתונים, גם הבקר על הנתונים וגם מעבד הנתונים נושאים באחריות מסוימת.
- על פי דרישה 12.8 של התקן לאבטחת נתוני כרטיסי אשראי של PCI DSS, כל ארגון המעורב בעיבוד כרטיסי תשלום חייב להחזיק במדיניות ונהלים לניהול ספקי שירות של צדדים שלישיים. עליך להעריך מראש את ההשפעות האפשריות של הפרת נתונים שיכולה להיגרם על ידי ספק צד שלישי. ארגונים חייבים גם לבדוק את מצב ההתאמה של הספקים לפחות פעם בשנה ולוודא שהם עומדים בדרישות החלות.
- על פי חוק ניידות ביטוחי בריאות ואחריות (HIPAA), אפילו כאשר הפרת נתונים מתרחשת אצל ספק צד שלישי, ספק שירותי הבריאות אחראי על כך שלא דאג לבטיחות נתוני המטופלים.
בנוסף לסיכוני אחריות, ארגונים עשויים להתמודד עם מגוון סיכונים נוספים בהתאם לאופי שיתוף הפעולה שלהם עם ספקי צד שלישי. בואו נבחן את הקטגוריות השכיחות ביותר של סיכונים ואת האיומים שעליכם להיות מוכנים להתמודד איתם.
מהם סיכוני אבטחת מידע של צדדים שלישיים?
היכולות הפיננסיות והטכנולוגיות של ספקי שירותים קטנים וקבלני משנה לא תמיד תואמות את היכולות של לקוחותיהם. לכן, בעוד שמטרת הפושעים הקיברנטיים היא להשיג רווח גדול יותר, הם עשויים להתחיל קטן ולחפש יעד קל בתוך שרשרת האספקה שלך.
ספק צד שלישי שנפרץ עשוי להוביל למספר סיכונים שניתן לחלק אותם לחמש קטגוריות עיקריות:
- סיכוני סייבר — קבלני משנה בדרך כלל יש להם גישה לגיטימית לסביבות, מערכות ונתונים של הלקוחות שלהם. תוקפים עשויים להשתמש בספק צד שלישי כנקודת כניסה כדי להשיג גישה לנכסים בעלי ערך שלך.
- סיכונים תפעוליים — פושעי סייבר עשויים להתמקד במערכות הפנימיות שלך ובשירותים שבהם אתה משתמש. זה יכול להוביל להפרעות חלקיות בפעילות שלך או אפילו להפסיק אותן לחלוטין.
- סיכוני ציות — תקנים ורגולציות בינלאומיות, מקומיות וענפיות קובעים קריטריונים מחמירים לאבטחת סייבר שארגונים צריכים לעמוד בהם. אם ספק צד שלישי לא מצליח לאבטח את הנתונים שלך, אי-ציות לדרישות הגנה על נתונים עשוי להוביל לתוצאות משפטיות.
- סיכונים תדמיתיים — חדירה לנתונים ולמערכות היקרים שלך מהווה דגל אדום עבור שותפים ולקוחות. אין שום ערובה לכך שתוכל לשחזר את המוניטין שלך במלואו לאחר אירוע סייבר חמור.
- סיכונים פיננסיים — כל אחד מהסיכונים הנ"ל עשוי להשפיע על ההצלחה הפיננסית שלך. לדוגמה, הפרעה תפעולית שנגרמת על ידי מתקפת סייבר הקשורה לצד שלישי עשויה לצמצם את ההכנסות שלך. או, דליפת נתונים שנגרמת על ידי אחד הספקים שלך עשויה להוביל לקנסות ופיצויים.
איומי אבטחת צד שלישי נפוצים
בואו נהיה יותר ספציפיים.
כדי להפוך את שיתוף הפעולה שלכם עם קבלני משנה לבטוח יותר, עליכם להבין את האיומים שהם עלולים להוות על אבטחת הסייבר של החברה שלכם. בואו נתמקד בשישה סוגים נפוצים של איומים:
- שימוש לרעה בהרשאות — קבלני משנה עשויים להפר את הרשאות הגישה שניתנו להם בדרכים שונות ומסיבות רבות. לדוגמה, עובדים של קבלן משנה עלולים להשתמש לרעה בהרשאותיהם כדי לבצע פעילויות זדוניות או לנסות להעלות את הרשאותיהם כדי להשיג גישה לא מאושרת לנכסים רגישים שלכם.
- שגיאה אנושית — טעויות לא מכוונות מצד הקבלן שלכם עלולות לגרום נזק לא פחות מהתקפות מכוונות. טעויות נפוצות כוללות מחיקה או שיתוף קבצים ומידע בשוגג, הזנת נתונים לא נכונים, והגדרת מערכות ופתרונות בצורה לא נכונה. טעויות שנראות תמימות אלו עשויות להוביל לדליפות נתונים, הפסקות שירות, ואובדן הכנסות משמעותי.
- גניבת נתונים — לצד נזק לא מכוון לנתונים, ישנו סיכון גבוה של גניבת נתונים ממוקדת מצד צדדים שלישיים. עובדים אצל ספקים, קבלני משנה ואפילו שותפים יכולים לגנוב מידע עסקי יקר ערך ולהשתמש בו לטובתם.
- הנדסה חברתית — האקרים עשויים לבצע התקפות פישינג על ידי העמדת פנים שהם אחד מהקבלנים שלכם. בדרך זו הם יכולים להונות את העובדים שלכם כדי לחשוף מידע רגיש או להוריד קובץ זדוני כדי להיכנס לרשת שלכם.
- התקפות על שרשרת אספקת תוכנה — עבריינים עשויים לפגוע בתוכנה או בחומרה שסופקו לכם על ידי צדדים שלישיים. הזרקת קוד זדוני או רכיבי חומרה למוצרים שהארגון שלכם משתמש בהם עשויה להוביל לפגיעויות ודרכי גישה סודיות שיכולות להיות מנוצלות.
- איום צד שלישי רביעי — צדדים שלישיים רביעיים או קבלני משנה של קבלני משנה הם קבלנים נוספים שמספקים שירותים לכמה מהספקים שלכם. לוודא כי ספקי השירות שלכם עומדים בדרישות האבטחה שלכם ופועלים על פי נהלי האבטחה הטובים ביותר לא מספיק. אתם צריכים גם להבין כיצד הם מנהלים את שרשרות האספקה שלהם.
דוגמאות לתקריות אבטחת מידע מצד צדדים שלישיים
כדי להבין אילו אתגרים עשויים להיתקל בהם הארגון שלך, בואו נבחן מספר דוגמאות לתקריות אבטחת מידע שקרו לאחרונה בהן היו מעורבים צדדים שלישיים:
1. טויוטה
סוג התקריתפרצת נתונים אצל ספק של צד שלישי | פרצת נתונים אצל ספק של צד שלישי |
---|---|
תוצאות |
|
בפברואר 2022, טויוטה עצרה את פעולתה ביפן בעקבות דליפת נתונים גדולה אצל ספק החלקים הפלסטיים שלה, קוג'ימה. מכיוון שלקוג'ימה הייתה גישה מרחוק למתקני הייצור שלה, טויוטה נאלצה להפסיק את הפעולה כדי להגן על נתונים רגישים. למרות שטויוטה לא נראתה כמי שסבלה ישירות ממפגעי סייבר, החברה ספגה חוסר בייצור שנגרם על ידי השבתה של 13,000 רכבים, שהם 5% מתוכנית הייצור החודשית. ההשפעה הייתה גם על פעילות הסניפים של טויוטה.
2. מרצדס-בנץ
סוג התקריתדליפת נתונים שנגרמה בעקבות רשלנות מצד צד שלישי | דליפת נתונים כתוצאה מרשלנות של צד שלישי |
---|---|
תוצאות |
|
ב-יוני 2021, יצרן רכב נוסף, מרצדס-בנץ ארה"ב, הודיע על דליפת נתונים דרך אחסון הענן של ספקית שלה. הנתונים שהודלפו כללו מידע רגיש ואישי של לקוחות ורוכשים פוטנציאליים, כולל מספרי תעודת זהות, כתובות ומספרי טלפון. חברת מרצדס-בנץ טוענת כי הדליפה השפיעה על פחות מ-1,000 לקוחות. לגבי איך הדליפה התרחשה, הנתונים שנשמרו בפלטפורמת אחסון הענן של הספק היו "זמינים בטעות". לכן, חשוב לעקוב אחרי אמצעי האבטחה של הספקים שלכם.
3. היימרק
סוג התקריתהתקפה על ספק שירות של צד שלישי משני | התקפה על ספק שירותי צד רביעי |
---|---|
תוצאות |
|
במרץ 2022, חברת הבריאות Highmark סבלה מ-דליפת נתונים לאחר מתקפת סייבר על ספק שירותי הדפסה ודיוור, Quantum Group. המידע שנחשף כלל את הנתונים האישיים של חברי Highmark. Quantum Group קיבלה את המידע הזה מספק השיווק של Highmark, Webb Mason. בכך הפכה Quantum Group לגורם רביעי עבור חברת Highmark. ניהול סיכוני סייבר של צדדים רביעיים הוא אפילו יותר קשה, שכן החשיפה לגורמים כאלה כמעט אפסית. זה פותח רמת סיכון חדשה שנקראת ניהול סיכוני סייבר של שרשרת אספקה.
למזלכם, אתם יכולים לנהל ביעילות את סיכוני האבטחה של צדדים שלישיים על ידי ביצוע של שיטות עבודה מומלצות לאבטחת שרשרת אספקה שישפרו באופן משמעותי את מצב האבטחה של החברה שלכם.
ניהול סיכוני אבטחת צדדים שלישיים: 7 שיטות עבודה מומלצות
גישה שיטתית יכולה לעזור לך למנוע איומי אבטחת סייבר פוטנציאליים ולנהל סיכונים הנובעים מצדדים שלישיים. ניהול סיכוני צדדים שלישיים (TPRM) הוא דוגמה לגישה כזו.
בעיקרו של דבר, TPRM הוא התהליך של קביעת, ניתוח וניהול סיכוני צדדים שלישיים. תהליך זה יכול לכסות היבטים שונים של פעולתה של החברה שלך: עבודה עם נתונים רגישים וזכויות יוצרים, ניהול גישות, פעולות פיננסיות, ועוד.
ישנם מספר תקנים בינלאומיים ומסגרות עבודה הנמצאות בשימוש נרחב שיכולות לשמש כבסיס לתכנון אסטרטגיית ניהול סיכוני צדדים שלישיים שלך. המשאבים הבאים יוכיחו כיעילים במיוחד:
- מסגרת האבטחה של המכון הלאומי לתקנים וטכנולוגיה (NIST)
- פרסום מיוחד 800-53 של NIST
- ISO/IEC 27000:2018
- ISO/IEC 27001:2022
- ISO/IEC 27002:2013
ההמלצות במשאבים אלו יכולות להיאסף לשבע שיטות עבודה מומלצות לאבטחת שרשרת האספקה:
1. ערוך מלאי של הצדדים השלישיים שלך
התחל ביצירת מלאי של כל הספקים והספקי השירותים השלישיים שלך. לאחר מכן, מיין אותם על פי רמת ההשפעה שלהם על הארגון שלך: נמוך, בינוני או גבוה. ככל שיותר נתונים קריטיים חשופים לספק מסוים, כך ההשפעה האפשרית של אותו ספק על הארגון שלך גבוהה יותר. שקול לפתח מסגרת למיון השפעת הספק ולהשתמש בה כאשר מתחילים לעבוד עם קבלני משנה חדשים.
בדיקת נאותות היא גם חיונית כדי להבין את אמינות הצדדים השלישיים שלך, ולכן יש לבצע בדיקות רקע והערכות של משטחי ההתקפה של הספקים. כאשר מעריכים ומדווחים על רמת ההשפעה והביטחון של הצדדים השלישיים שלך, שאל את השאלות הבאות:
2. הגדר את האחריות
כדי להגן על הארגון שלך באופן חוקי ולהגדיר ציפיות נכונות, חשוב לקבוע חוזים והסכמים ברורים שמפרטים כל היבט של שיתוף הפעולה שלך עם צדדים שלישיים בתחום האבטחה.
שקול לחתום על הסכמים על רמת שירות (SLA) כדי לקבוע מי אחראי על מה בהבטחת האבטחה המשותפת שלכם. תעד את הכל: אילו סוגי מידע רגיש ספק השירות שלך יכול לגשת אליו ולשמור, אילו אמצעי אבטחה עליו לנקוט כדי להגן על המידע הזה, אילו דרישות ציות עליו למלא, כמה פעמים עליו לבצע ביקורות אבטחה ועוד.
3. קביעת מדיניות אבטחת סייבר
קבע כללים ברורים לאבטחת סייבר עבור ספקים צדדים שלישיים ועובדיך שעובדים עימם. פתח מדיניות פנימית שמבהירה את האחריות של כל צד ומפרטת את הפעולות הסטנדרטיות עבור תהליכים ומקרים שונים. ודא כי כל העובדים שלך והקבלנים שלך מכירים את הכללים הללו.
בנוסף, תוכל ליישם מדיניות ניהול ספקים (VMP) שמתוכננת במיוחד להדריך אותך בנוגע להקלת סיכונים מצדדים שלישיים בתוך תשתית ה-IT שלך. מדיניות זו מתארת כיצד לזהות ולנהל צדדים שלישיים שעשויים לשאת סיכונים פוטנציאליים.
4. הגבל גישה של צדדים שלישיים
אם אתה מעניק לצדדים שלישיים גישה לתשתית ה-IT שלך על מנת לספק להם מידע מסוים או לאפשר להם לבצע את השירותים שלהם, עשה זאת בחכמה. השתמש ב-עקרון הזכות המינימלית כבסיס לניהול הגישה, תוך מתן גישה מינימלית למשתמשים חיצוניים. על ידי הגבלת הגישה למה שמחייב רק לביצוע משימה ספציפית, תוכל להפחית את הסיכון לפעילות בלתי מורשית מצד צדדים שלישיים ולפוטנציאל להפרות אבטחה.
שקול לפרוס פתרון ניהול גישה מורשית (PAM) כדי לוודא שרק משתמשים חוקיים יכולים לגשת למידע רגיש של החברה שלך. כלים של אימות דו-שלבי (2FA) או פתרונות אימות רציף יכולים גם לאבטח את החשבונות הקריטיים שלך, גם אם פרטי ההזדהות של המשתמש נגנבו. כאשר בוחרים פתרון לניהול גישה, עדיף לבחור בפתרונות שמסוגלים לייצר סיסמאות חד-פעמיות ולהגביל את זמן הגישה של צדדים שלישיים.
5. אפשר ניהול רציף של פעילות צדדים שלישיים
ניטור רציף של פעילות משתמשים הוא דרישה נפוצה של הרבה רגולציות, חוקים וסטנדרטים בתחום ה-IT. ניטור פעילות של ספק צד שלישי בתוך הרשת שלך מאפשר לך לראות מי עושה מה עם הנכסים הקריטיים שלך ולגלות איומים.
חפש פתרון שיכול לנטר ולהקליט סשנים של משתמשים בפורמט מקיף שמתאים לביקורת עתידית על פעילות ספקי צד שלישי. דוחות המבוססים על תוצאות של ניטור אבטחת ספקי צד שלישי יכולים לעזור לך לעבור ביקורות חיצוניות, להעריך את רמת האבטחה שלך במהלך ביקורות פנימיות ולחקור אירועי אבטחת סייבר.
6. תכנן תגובת אירועים לצדדים שלישיים
הכנה לאירועי אבטחת סייבר הקשורים לספקים תחסוך לך זמן וכסף בניהול האירוע ובתיקונו. לשם כך, נתח את היקף הסיכונים בתחום אבטחת הסייבר מצדדים שלישיים הרלוונטיים לחברה שלך, ולאחר מכן פתח הליכים פורמליים לתגובה לאירועים הנגרמים על ידי צדדים שלישיים.
כדי לזהות איומי אבטחת סייבר במהירות, השתמש בפתרון ייעודי שיכול להתריע על אירועי אבטחה ופעילות חשודה מצדדים שלישיים. בחר אנשי צוות אחראיים שיתבקשו להיות מעודכנים במקרה של אירוע אבטחת סייבר הקשור לספק צד שלישי, והוסף את שמותיהם ופרטי הקשר שלהם ל-תוכנית תגובת האירועים שלך.
7. שתפו פעולה עם ספקי הצד השלישי שלכם לשיפור האבטחה
ביצוע ביקורות והערכות סדירות של אבטחת הסייבר של ספקי הצד השלישי שלכם יכול לסייע בצמצום סיכונים רבים. ניתן גם להשתמש בדוחות מפתרון ניטור ספקי צד שלישי ובמערכת תגובה לאירועים כדי לנתח את האופן שבו הספקים שלכם מתקשרים עם המערכות הקריטיות והנתונים הרגישים שלכם.
בנוסף, שקלו לבצע הערכת איומי סייבר באופן סדיר באמצעות שאלונים לניהול סיכוני ספקים. ניתן לחבר שאלונים מאפס או להשתמש בתבניות המתאימות לדרישות החברה שלכם. מילוי שאלונים על ידי צדדים שלישיים יעזור לכם להעריך את גישת האבטחה שלהם ולזהות פגיעויות.
אתגרים נפוצים בניהול סיכוני אבטחה של ספקי צד שלישי
בעת יישום שיטות העבודה המומלצות לניהול סיכוני ספקי צד שלישי שהוזכרו לעיל, ייתכן שתיתקלו באתגרים. הנפוצים ביותר הם:
1. חוסר שקיפות
קשה מאוד להעריך את שיטות האבטחה המיועדות ולגלות את הפגיעויות ברשת של ספקי הצד השלישי שלכם. הערכות עצמית שמבצעים ספקים עשויות להיות סובייקטיביות ולעיתים לא לחשוף את המצב האמיתי של אבטחת הסייבר של ספקי הצד השלישי. מספר הספקים שהארגון שלכם מתקשר איתם משחק גם הוא תפקיד חשוב, שכן לעקוב אחרי מאות או אפילו אלפי ספקים, ספקי משנה וקבלנים משנה הוא אתגר לא פשוט.
כדי להתמודד עם בעיה זו, הארגון שלכם יכול להיעזר בפתרונות ניטור מתמשך. פתרונות אלה לא בהכרח יספקו את התמונה המלאה של אבטחת הסייבר של ספקי הצד השלישי, אך הם יספקו שקיפות על פעילויות ושיטות האבטחה של ספקי צד שלישי בתוך התשתית שלכם.
2. קשיים במו"מ
ניהול מו"מ על תנאי אבטחה ואכיפת סעיפי אבטחה בחוזים עם ספקי צד שלישי עשוי להיות אתגר, במיוחד כאשר מדובר בספקים גדולים שעשויים להתנגד לתנאים אלה. יתרה מכך, סטנדרטי האבטחה והנהלים של ספקי צד שלישי עשויים להיות שונים מאלה שלכם. יישור סטנדרטים אלה עם הצרכים האבטחתיים של הארגון שלכם עשוי להיות מאתגר, ויכול להוביל לפגיעויות אבטחה.
כדי לפתור בעיה זו, יש להקים דרישות אבטחה ברורות בהסכמי רמת שירות (SLAs), לקיים דיאלוגים פתוחים ולהתפשר כשנדרש תוך צמצום סיכונים פוטנציאליים.
3. מעורבות נמוכה
המעורבות של ספקים בדיונים על אבטחת סייבר יכולה להיות קשה, במיוחד כאשר יש להם פרספקטיבות ודרישות שונות. הקושי בדרך כלל כולל מעקבים מתמידים שיכולים להימשך חודשים עד קבלת תשובות לשאלונים.
כדי לקדם מעורבות טובה יותר, חשוב למרכז את כל פעילויות ניהול סיכוני הצד השלישי. גישה זו יכולה לעזור לייעל את התהליך, ולהסיר בעיות כמו גיליונות אלקטרוניים מסורבלים ובעיות ניהול גרסאות, מה שיביא לתהליך הערכת אבטחה יעיל ומס scalable.
4. תיאום תגובה לאירועים
תיאום תגובה לאירועים הוא קושי משמעותי בניהול סיכוני אבטחה של ספקי צד שלישי. הזמן קריטי כאשר מתרחשת הפרת אבטחה או אירוע המעורב בו ספק צד שלישי. תקשורת ושיתוף פעולה אפקטיביים הם חיוניים כדי להכיל במהרה את ההפרה ולהפחית את השפעתה. האתגר טמון בתיאום בין מספר גורמים, כולל הארגון שלכם, ספק הצד השלישי, צוותי תגובה לאירועים, ולעיתים גם ישויות משפטיות.
לכן, חשוב להקים קווי תקשורת ברורים ופרוטוקולי תגובה לאירועים מראש כדי לייעל את תהליך התיאום ולהפחית את זמני התגובה.
5. מורכבות שרשרת האספקה
ניהול אבטחה בארגונים עם שרשרות אספקה מורכבות יכול להיות אתגר קשה במיוחד. רשתות מסובכות אלו כוללות לעיתים קרובות מספר שכבות של ספקי צד שלישי ומספקים, לכל אחד מהם נהלי אבטחת סייבר ופגיעויות משלו. המורכבות הזו עשויה להקשות על ניהול הסיכונים מכיוון שהיא דורשת הבנה מעמיקה של אבטחה בכל שרשרת האספקה כולה.
כדי להצליח בניהול סיכוני שרשרת האספקה, על הארגון שלכם לנטר כל רמת אינטראקציה עם ספקי צד שלישי, לזהות כל פערי אבטחה וליישם אמצעי אבטחה מתאימים.
מגמות ועתיד ניהול סיכוני צד שלישי
כמו שהנוף הדיגיטלי משתנה, כך גם האתגרים הקשורים בניהול סיכוני צד שלישי. בואו נבחן את המגמות העיקריות בניהול סיכוני צד שלישי שניתן לנצל בשנים הקרובות:
על פי גרטנר, ארגונים צריכים להקדיש יותר תשומת לב לסיכוני אבטחת צד שלישי בשרשרת האספקה, שכן סיכוני שרשרת האספקה צפויים רק לגדול בעתיד הקרוב.
“אירועי אבטחת סייבר אחרונים הדגישו חולשות בשרשראות אספקה. עד לשנת 2025, 60% מהארגונים ישתמשו בסיכון אבטחת סייבר כגורם משמעותי בעת ביצוע טרנזקציות עם ספקי צד שלישי כדי למנוע פגיעות במידע, במערכות ובתשתיות.”
גרטנר, 2023 Leadership Vision for Security and Risk Management Leaders (דרושה מנוי)
תכנית ניהול סיכוני צד שלישי שלכם צריכה להגדיר את כל הסיכונים הטמונים בשרשרת האספקה ולוודא שתגייסו אמצעי אבטחת סייבר רלוונטיים.
התמודדות עם איומי בינה מלאכותית
גרטנר מנבא שיותר מ-80% מהארגונים יפרסמו אינטליגנציה מלאכותית גנרטיבית עד 2026, לעומת פחות מ-5% ב-2023, מה שישפיע גם על סיכוני הצד השלישי. לדוגמה, ספק צד שלישי עשוי לחשוף את הנתונים הרגישים שלכם על ידי שימוש בהם כקלט בכלים של אינטליגנציה מלאכותית גנרטיבית.
פורבס מציעה לארגונים לזהות אפליקציות בינה מלאכותית שעשויות להגדיל את החשיפה לסיכון שלהם ולהשקיע עוד יותר בניהול סיכוני צד שלישי בשנת 2024.
יישום אפס אמון
אבטחת אפס אמון היא העתיד של אבטחת הסייבר.
“עד לשנת 2026, 10% מהחברות הגדולות ייישמו תוכנית אפס אמון מקיפה, בוגרת ונמדדת, לעומת פחות מ-1% כיום.”
הנבואות המובילות לאבטחת סייבר של גרטנר 2023-2024 (דרושה מנוי)
הגישה לאבטחת אפס אמון מניחה כי גם החשבונות שלכם וגם של ספקי הצד השלישי שלכם יכולים להיפרץ, ולכן היא דורשת אימות מכל אדם המנסה לגשת לנתונים הרגישים שלכם. על ידי יישום אפס אמון, תוכלו לשפר בצורה משמעותית את ניהול סיכוני הצד השלישי שלכם ולהפחית את הסיכויים להפרות נתונים.
ניצול אוטומציה
ככל שכמות ומורכבות קשרי הספקים ממשיכים להתרחב, ארגונים יפנו יותר ויותר לאוטומציה כדי להפחית את סיכוני הצד השלישי. שימוש בתוכנה ייעודית יכול לשפר את היעילות של תהליכי ניהול סיכוני צד שלישי תוך צמצום עומסים ידניים והגברת פרודוקטיביות צוות האבטחה שלכם.
טכנולוגיות אוטומציה והערכת סיכונים יכולות להיות לעזר רב, המשיכו לקרוא כדי ללמוד יותר עליהם.
ניטור סיכוני אבטחת צד שלישי עם Syteca
כפלטפורמת ניהול סיכונים פנימיים הכוללת הכל, Syteca יכולה לעזור לכם לנהל סיכוני אבטחת צד שלישי. בין היתר, Syteca מאפשרת לארגון שלכם:
- לניטור את הפעילות של ספקי צד שלישי ומספקי שירות בתוך התשתית ה-IT שלכם בזמן אמת
- לאסוף ולסקור רשומות של מושבי משתמשי צד שלישי בפורמט צילומי מסך שניתן לחיפוש
- לנהל גישה ברמת פירוט גבוהה עבור משתמשי צד שלישי, ולהקנות להם הרשאות גישה מבוססות תפקיד, סיסמאות חד-פעמיות ואישור גישה ידני
- לאמת את זהות המשתמשים של צד שלישי בעזרת אימות דו-שלבי על מנת להגן על חשבונות קריטיים
- לגלות ולהגיב לאיומי אבטחה בעזרת כללים להתראה על פעילות משתמשים הניתנים להתאמה אישית גבוהה
- לנצל את המודול של ניתוחי התנהגות ומס Entities המשתמשים עם כוח מלאכותי (UEBA) על מנת לזהות באופן אוטומטי כניסות צד שלישי בשעות לא שגרתיות
- ליצור דוחות מפורטים המבוססים על מגוון רחב של קריטריונים
Syteca יכולה לעזור לכם לשפר את השקיפות על פעולות כל משתמש ברשת שלכם. פלטפורמת Syteca יציבה, ניתנת להתאמה אישית, קלה לניהול וניתנת לשילוב עם מערכות SIEM ומערכות כרטיסים קיימות.
סיכום
לספקי צד שלישי שלכם יש גישה לגיטימית למערכות קריטיות ולנתונים רגישים בארגון שלכם. עם זאת, אמצעי האבטחה של רבים מהקבלנים המשניים אינם עומדים בציפיות שלכם. מסיבה זו, פושעי סייבר עשויים להיעזר בספקי צד שלישי ושירותים שלכם במקום לתקוף אתכם ישירות.
הדרך הטובה ביותר לצמצם סיכונים אלו היא לעקוב אחרי שיטות העבודה הטובות ביותר לניהול סיכוני ספקי צד שלישי שמתוארות במאמר זה וליישם פתרון ניטור מתוחכם. Syteca מציעה מבחר עשיר של אפשרויות לניהול ניטור פעילות משתמשים, ניהול גישה ותגובה לאירועים שיעזרו לכם לנהל באופן אפקטיבי את סיכוני אבטחת צד שלישי.