יסודות ניהול סיכוני פנים: 10 פרקטיקות אבטחה הטובות ביותר ליישום

תמונה של רועי לביא
רועי לביא

תקריות אבטחה המונעות על ידי עובדים פנימיים הולכות ומתרבות בתדירותן. על פי דו"ח עלות איומי הפנים הגלובליים של מכון פונמון לשנת 2022, 67% מהחברות חוו בין 21 ל-40 תקריות בשנת 2022, שזה 7% יותר מאשר בשנת 2020.

עובדים פנימיים עם גישה מאושרת עלולים להיות קורבן להתקפות האקרים בשל רשלנות או עשויים במכוון לפגוע ולגרום נזק חמור למידע ולמערכות הארגון.

במאמר זה, אנו בודקים את יסודות ניהול הסיכונים הפנימיים ומשתפים 10 פרקטיקות הטובות ביותר שיעזרו לכם להתחיל עם ניהול סיכוני פנים.

מהם סיכוני פנים, ולמה חשוב לנהל אותם?

סיכוני פנים הם תוצאות שליליות שעשוי הארגון להיתקל בהן כתוצאה מפעולות של אנשים בעלי גישה חוקית למערכות או למידע הפנימי של הארגון. סיכונים אלו יכולים להיווצר כאשר עובדים, קבלנים או שותפים, באופן זדוני או רשלני, מטפלים בנכסי הארגון בצורה מסוכנת ולא בטוחה.

כדי להבין טוב יותר כיצד עשויים להיראות סיכוני פנים בעולם העסקי, נבחן כמה תרחישים אפשריים:

אם אינכם מטפלים ומנהלים כראוי את סיכוני הפנים, הם עשויים להתדרדר לאיומי פנים אמיתיים על הארגון שלכם. אבל איך שני המונחים האלה שונים אחד מהשני?

איך סיכוני פנים שונים מאיומי פנים?

נשווה קודם כל בין איום פנים ל-סיכון פנים. אף על פי שהמונחים הללו נעשה בהם שימוש לסירוגין, הם אינם זהים. חשוב להבין את ההבדלים בין שני המונחים כדי להבין בצורה מדויקת מה לצפות וכיצד לתכנן את הפעולות הבאות שלכם בצורה יעילה.

סיכון פנים הוא מושג רחב הכולל את כל מי שמתעסק בנתונים רגישים או בתהליכים כלשהם בארגון שלכם. כל אדם, ללא קשר לתפקידו ולכוונותיו, יכול להוות סיכון פנים.

בניגוד לכך, רק חלק קטן מהאנשים שביצעו פעולות זדוניות בתוך הרשת שלכם מהווים איום פנים.

רק כ-1% מהעובדים הפנימיים שלכם מהווים איום פנים ויכולים לגרום לאירועי אבטחה בארגון שלכם. עם זאת, זיהוי של ה-1% הזה הוא אתגר לא קטן. לכן, במקום להתמקד ב-איומי פנים, ארגונים צריכים להתמקד ב-סיכוני פנים.

“לא כל סיכון פנים הופך לאיום פנים; עם זאת, כל איום פנים התחיל כסיכון פנים.”

חוק 3 לניהול סיכוני פנים פרואקטיבי על פי גרטנר (דרושה מנוי)

ניהול סיכוני פנים יכול לעזור לכם למנוע מהם להחמיר לאיומי פנים או לזהות איומי פנים במהרה אם כבר הופיעו.

מהן ההשלכות של ניהול לקוי של סיכוני פנים?

אם ארגון לא מנהל כראוי את סיכוני הפנים, הוא מגביר את הסיכוי שסיכונים אלו יהפכו לאיומי פנים ובכך לגרום לאירועי אבטחה. ההפסדים האפשריים עשויים להזיק לארגון ויכולים לכלול את הדברים הבאים:

  • הפסדים פיננסיים — כסף שהארגון נדרש להוציא בתגובה לאירוע, כולל פיצויים לצדדים שנפגעו וכן קנסות על אי-עמידה בדרישות IT.
  • אובדן קניין רוחני — סודות מסחריים של הארגון, תהליכים ייחודיים, שיטות ונכסים אחרים עשויים להיגנב או להינזק במהלך אירוע אבטחה. דבר זה מוביל לעיתים קרובות להפחתה ביכולת התחרותית של הארגון.
  • הפסדים מוניטריים — הארגון עשוי לסבול מהפסדים הקשורים ללקוחות קיימים ופוטנציאליים שאיבדו אמון במותג ושואלים לגבי המשך שיתוף הפעולה עם הארגון לאחר האירוע. אם נתוני לקוחות נפגעים, ההפסדים עשויים להיות עצומים במיוחד.
  • שיבוש תפעולי — משאבים שהארגון משקיע בהסרת הפרעות בתהליכים פנימיים של הארגון ובתיקון האירוע. מדובר במשאבים הנדרשים לתיקון מערכות או להחלפת חומרה פגועה.

דוגמאות לאירועי סיכון פנים

כדי לראות כיצד סיכוני פנים יכולים להשפיע על הארגון שלך במציאות, נבחן שני אירועי סיכון פנים אחרונים:

החברה המושפעת
סוג האירוע דליפת נתונים על ידי עובדים לשעבר
השלכות
  • מידע אישי מזהה של יותר מ-75,000 עובדים נחשף
  • סיכון לחשיפה להיבטים משפטיים עם רגולציות פרטיות נתונים

בחודש מאי 2023, טסלה גילתה תקרית דליפת נתונים בה שני עובדים לשעבר הדליפו מידע אישי של 75,735 עובדים לעיתון גרמני. כאשר טסלה למדה על הדליפה, החברה יזמה חקירה פנימית שמצאה כי העובדים לשעבר היו מקור הדליפה. לאחר מכן, טסלה נקטה בפעולה משפטית נגד העובדים לשעבר כדי לקבל גישה למכשירים האלקטרוניים שלהם, שהאמינו שהם מכילים את הנתונים הגנובים. המידע האישי המזהה שהודלף כלל שמות, כתובות, מספרי טלפון וכתובת דוא"ל.

למרות שנראה שאין מידע של לקוחות שהודלף בתקרית דליפת הנתונים הזו, תקריות דומות שנגרמות על ידי עובדים שעזבו ועובדים חדשים עשויות עדיין לגרום לנזקים תדמיתיים ופיננסיים. כישלון בהגנה על נתוני עובדים ולקוחות יכול גם להעמיד את הארגון שלך בפני קנסות עקב אי-עמידה בחוקי ותקנות פרטיות נתונים.

החברה המושפעת
סוג האירוע תקרית דליפת נתונים בחברת ספק
השלכות
  • הפסקת תהליך הייצור
  • אובדן הכנסות עקב חוסר בייצור

בפברואר 2022, יצרן רכב נוסף, טויוטה, נאלץ להפסיק את פעולתו ביפן עקב פרצת סייבר שאירעה אצל אחד מספקיו, קוג'ימה. פרצה זו עוררה דאגות רבות שכן לקוג'ימה הייתה גישה למפעלי הייצור של טויוטה. כדי להבטיח את אבטחת הנתונים, טויוטה לא הייתה יכולה להימנע מלהפסיק את פעולתה באופן זמני. השבתה בלתי צפויה זו הובילה לאובדן ייצור של כ-13,000 מכוניות, שהיוו 5% מהמטרה החודשית שלהן. אפקט הריפל של הפרצה הזו התפשט גם לחלק מחברות הבנות של טויוטה, causing הפרעות בתהליכי הייצור שלהן ועשוי היה להשפיע על הביצועים הפיננסיים הכוללים שלהן.

מקרה זה הוא דוגמה ברורה כיצד ספקים צד שלישי עם גישה לתשתית ה-IT של הארגון שלך יכולים גם להיות מקור לסיכון פנימי, גם אם אין כוונה מזיקה מצד הספק. הפרעות תפעוליות והפסדים פיננסיים הנגרמים על ידי סוגים אלו של תקלות ניתנים למניעה בעזרת ניהול סיכוני אבטחת צד שלישי נכון וניהול סיכוני אבטחת שרשרת אספקה.

קרא את המאמר שלנו על פרצות נתונים שקשורות לאיומי פנים לדוגמות נוספות של תקריות סיכון פנימי.

גורמים מרכזיים התורמים לסיכוני פנים

סיכוני פנים עשויים להיגרם ולהחמיר ממגוון גורמים, החל מסוגי הסביבות בהן עובדים העובדים ועד למדיניות האבטחה והצעדים שהארגון שלך נקט בהם. הגורמים הנפוצים ביותר התורמים לסיכוני פנים כוללים:

גורמים נפוצים התורמים לסיכוני פנים

  • חוסר שקיפות בפעילות המשתמש
  • זכויות גישה נרחבות
  • מדיניות סייבר חלשה
  • התקפה רחבה יותר על המערכת
  • חוסר מודעות של העובדים
  • הנדסה חברתית

חוסר שקיפות בפעילות המשתמש. אם לארגון שלך אין תובנות לגבי מה שהמשתמשים עושים עם המערכות והנתונים שלך, קשה לזהות ולהגיב להתנהגות חשודה, מה שמקל על פנים מזיקים לפעול מבלי להיתפס. באופן דומה, חוסר שקיפות מקשה עליך לזהות התנהגות מסוכנת של פנים לא זהירים.

זכויות גישה נרחבות. עובדים, שותפים וספקי צד שלישי עם גישה רחבה למשאבי הארגון שלך בעלי פוטנציאל גבוה יותר לנצל או להפר את זכויותיהם, דבר שיכול להוביל להפרות אבטחה. חשבונות בעלי זכויות גבוהות גם יכולים להפוך למטרה של תוקפים חיצוניים שיכולים לגרום לנזק גדול יותר.

מדיניות סייבר חלשה. מדיניות אבטחת סייבר ופרקטיקות אבטחה לא מפותחות עשויות ליצור פערים ופגיעויות שהתוקפים הפנימיים והחיצוניים עשויים לנצל לפעילויות זדוניות, לרוב ללא תגליות עקב פיקוח רשלני. לדוגמה, אם לארגון שלך אין מדיניות ניהול סיסמאות חזקה, פורץ עלול למצוא את דרכו בקלות לגישה בלתי מורשית למערכת שלך.

התקפה רחבה יותר על המערכת. המגמה המתמשכת של עבודה מרחוק, מודלים היברידיים של עבודה ו סביבות ענן מרחיבה את פני השטח של הארגון שלך להתקפות סייבר, ומספקת יותר נקודות כניסה לפנים מזיקים ולתוקפים חיצוניים שיכולים לפגוע במערכות ובנתונים שלך.

הנדסה חברתית. טקטיקות של הנדסה חברתית מנצלות אנשים על מנת לחשוף מידע רגיש או לבצע פעולות שיכולות לסכן את אבטחת הארגון. פנים שמטרתן טקטיקות אלו יכולות להפוך לאיומים לא מכוונים, לחשוף נתונים קריטיים לגורמים מזיקים.

חוסר מודעות של העובדים. אם אינך מעלה באופן קבוע מודעות לגבי שיטות אבטחה וטכניקות לזיהוי איומים, העובדים שלך יהיו פגיעים יותר להיכשל במתקפות הנדסה חברתית או לבצע טעויות שיכולות להוביל לסיכונים פנימיים.

עקרונות בסיסיים לניהול סיכונים פנימיים

בעוד שסיכונים פנימיים קיימים בכל ארגון, לא כל ארגון נותן לאותם סיכונים להפוך לאיומים אמיתיים. יישום אסטרטגיות ניהול סיכונים פנימיים בארגון שלך יכול לעזור לך להגדיל את הסיכוי שלך לשלוט בסיכונים פנימיים. אך קודם כל, מהו ניהול סיכונים פנימיים?

ניהול סיכונים פנימיים הוא אוסף של אמצעים, פרקטיקות וכלים המתמקדים בזיהוי ומזעור סיכונים פנימיים בארגון.

לפי “הכלל של 3 לניהול סיכונים פנימיים פרואקטיבי” של פול פורטדו ו ג'ונתן קייר (1 בדצמבר 2021, מנוי גартנר נדרש), המפתח לניהול אפקטיבי של סיכונים פנימיים הוא לעקוב אחרי הכלל של שלוש — מסגרת פשוטה אך יעילה:

המסגרת מציעה כי ארגונים חייבים להבין לחלוטין מי מציב איום (סוגי איומים), מה הוא מנסה לעשות (פעילויות איומים), ואיך למזער את פעילות השחקן (מטרות מזעור). נסקור כל נקודה למטה.

1. סוגי איומים

כל סוג של שחקן איום מציב רמת סיכון פנימי שונה לארגון ודורש גישה שונה. רוב הסיכונים הפנימיים בארגון נובעים משלושה סוגי פנימיים:

משתמשים רשלניים. אלו הם עובדים, שותפים או ספקים חיצוניים של הארגון שיכולים לגרום נזק או לסכן את נכסי הארגון מבלי כוונה. ייתכן שהם אפילו לא יבחינו שהפעולות שלהם מזיקות לארגון.

רשלנות עשויה להישמע בלתי מזיקה. עם זאת, מכון פונמון מציין כי רשלנות הייתה הגורם הראשי ל-56% מכלל המקרים הפנימיים בשנת 2021.

משתמשים זדוניים. אלו המשתמשים בתוך הרשת שלך שמבצעים באופן מכוון פעילויות שיכולות להזיק לארגון. משתמשים אלו יכולים להיות בעלי מניעים שונים, החל מהרווח הכספי ועד לנקמה בחברה או פשוט שעמום.

למרות שזהו מעשה בלתי חוקי שעשוי להוביל לנקיטת אמצעים משפטיים נגד השחקן, פעילות פנימית זדונית עדיין מהווה חלק ניכר מהמקרים. לפי אותו דיווח של מכון פונמון, 26% מהמקרים הפנימיים נגרמים על ידי משתמשים זדוניים.

משתמשים מוחרמים. משתמשים לגיטימיים ברשת של הארגון עשויים להפוך למטרה עבור תוקפים חיצוניים זדוניים. אם התוקפים מצליחים להחמיר חשבונות לגיטימיים באמצעות הנדסה חברתית (למשל, פישינג) או אמצעים אחרים, המשתמשים מאחורי אותם חשבונות הופכים למשתמשים מוחרמים.

מתחפשים למשתמש לגיטימי, תוקף חיצוני יכול להקדיש זמן מספיק ברשת שלך כדי לגשת לנכסים היקרים ביותר שלך ולהשתמש בהם לצרכיו. למשל, הם עשויים להצפין נתונים ולדרוש כופר כדי לפענח אותם, לגנוב נתונים ולמכור אותם בשוק השחור, או להשמיד נתונים כדי לשבש את הפעולות בארגון.

למרות שמקרים הקשורים למשתמשים מוחרמים מהווים רק 18% מכלל המקרים הפנימיים, הם היקרים ביותר לתיקון. מכון פונמון מציין כי, בממוצע, מקרים כאלה עולים לארגון $804,997.

2. פעילויות איום

על ידי הכרת המטרות והמניעים הספציפיים של שחקני האיום הפנימיים, קציני האבטחה בארגון יכולים לזהות וליישם את אמצעי ההתמודדות היעילים ביותר כדי למזער את הסיכונים שהם מציבים.

כאשר סיכונים פנימיים הופכים לאיומים פנימיים, בדרך כלל הם ממוינים לאחת מהפעילויות הבלתי חוקיות הבאות:

הונאה — כאשר עובד זדוני, שותף עסקי או ספק שירות מנצלים מיקום של אמון בארגון כדי להשיג רווח אישי או לגרום נזק לאחרים.

גניבת נתונים — כאשר משתמשים זדוניים מעבירים במכוון נתונים יקרי ערך מחוץ למערכות הארגון. פנימיים יכולים גם לגנוב נתונים לרווח אישי או נזק ארגוני.

השחתה — כאשר פנימיים משבשים במכוון את הפעילות העסקית בארגון על ידי מחיקת נתונים חשובים, התקנת תוכנה זדונית או שימוש באמצעים אחרים.

3. מטרות מזעור

<pחלק זה של המסגרת מתמקד בצעדים שעל הארגון לנקוט כדי למזער את הסיכונים הפנימיים. צעדים אלו מחולקים לשלוש קבוצות:

הרתעה. התמקדו בהעלאת המודעות לאבטחת סייבר בקרב עובדים, שותפים עסקיים וספקים. כמו כן, הרתעה כוללת הבנת מדיניות האבטחה שאתם מיישמים בארגון שלכם.

זיהוי. הכלים והצוות המתאימים לזיהוי מהיר של כל סימן לפעילות זדונית הם קריטיים. ספקו תובנות לגבי איך פנימיים מטפלים בנכסים הקריטיים של הארגון.

שיבוש. ברגע שזוהתה פעילות זדונית, יש להפסיק אותה. על הארגון שלכם להיות מצויד בתוכנה אמינה שתוכל ליצור כללים מותאמים אישית לחסימת משתמשים ותהליכים.

אם יש לכם את האפשרות ליישם את "חוק השלושה" באופן נכון, הוא יכול להיות מאוד יעיל בניהול סיכונים פנימיים. בחלק הבא, נעבור על כמה מהשיטות הטובות ביותר שיכולות לעזור לכם לאכוף את המסגרת הזו בארגון שלכם.

10 פרקטיקות אבטחה לניהול סיכוני פנימיים

דו"ח איומי הפנימיים של Cybersecurity Insiders לשנת 2023 מציין ש-74% מהארגונים שנבדקו פגיעים לפחות במידה בינונית לאיומים פנימיים. הנתון הזה מדגיש את החשיבות שביישום פרקטיקות ניהול סיכוני פנימיים אפקטיביות כדי למנוע איומים פנימיים מההתחלה.

כאן נסקור 10 פרקטיקות אבטחה שיכולות לעזור לכם להקים בסיס חזק עבור תכנית ניהול איומי פנימיים בארגון שלכם.

1. הערכה סדירה והעדפה של סיכוני פנימיים

הערכה והעדפה של סיכוני פנימיים יכולים לעזור לכם לקבוע אילו נכסי נתונים ואיזורים ברשת הם הפגיעים ביותר בארגון שלכם. הערכת סיכוני סייבר כוללת בחינה של ההגנה הנוכחית של הארגון נגד איומים שונים, כולל עובדים רשלנים, זדוניים ומחושבים. במקביל, העדפת סיכוני פנימיים היא תהליך של דירוג הסבירות וההשפעה הפוטנציאלית של סיכוני פנימיים על המערכות, הנתונים והמוניטין הקריטיים של הארגון.

תוצאות ההערכה וההעדפה יעניקו לכם הבנה ברורה של אילו אמצעי אבטחה הארגון שלכם זקוק להם ביותר.

כאשר אתם מעריכים ומעדיפים סיכוני פנימיים, יש להתמקד בעובדים מרחוק ובמודלים היברידיים, כיצד הם מתחברים לרשת הארגונית ואילו מכשירים הם משתמשים.

2. שליטה בגישה למערכות ולנתונים

בהענקת זכויות גישה רבות מדי על ידי ברירת מחדל, אתם מגדילים את הסיכון לדליפת נתונים רגישים ואיומים פנימיים אחרים. כדי למזער סיכוני פנימיים, יש לצמצם את הגישה של עובדים, שותפים וספקים רק למה שדרוש לביצוע תפקידם.

ניתן להוסיף שכבת הגנה נוספת על ידי יישום ארכיטקטורת אפס אמון, הדורשת אישור או אימות זהות לפני הענקת גישה לנכס קריטי.

המאמץ לשלב את עקרון זכויות הגישה המינימליות עשוי להיות מועיל בתחום זה. גישה זו כוללת הענקת זכויות גישה מינימליות לכל משתמש ולהגביר את הזכויות רק כאשר יש צורך. ניתן להחמיר זאת ולהטמיע את גישה PAM של זמן אמת המאפשרת למשתמשים לקבל זכויות גישה בהתאם לצורך, ולתקופה מוגבלת בלבד.

3. ניהול השימוש בסיסמאות

פושעי סייבר יכולים לקבל גישה לנתונים ולמערכות יקרות ערך של הארגון אם הם מצליחים לפצח או לשתול תוכנות זדוניות בחשבונות העובדים שלכם. כדי להגן על הארגון שלכם מפני התקפות פישינג ובריונות כוח, כדאי לפתח מדיניות לניהול סיסמאות. מדיניות זו צריכה לכלול המלצות שיש למלא מצד העובדים שלכם, כגון שימוש בסיסמאות שונות לכל חשבון, בחירת סיסמאות ארוכות והחלפת סיסמאות באופן קבוע.

עם זאת, הפתרון האופטימלי יהיה יישום מערכת לניהול סיסמאות [PDF] המאפשרת לעובדים לגשת לנקודות הקצה של הארגון מבלי לחשוף את פרטי ההתחברות בפועל. כלים אלו בדרך כלל מציעים סיבוב אוטומטי של סיסמאות והשאלת סיסמאות, דבר שיכול לשפר את אבטחת הסיסמאות שלכם.

4. הבטחת אבטחת נתונים

הגנה על נתונים רגישים היא אחת מהמטרות הקריטיות ביותר בניהול סיכוני פנימיים. הפרקטיקה הבסיסית ביותר שניתן להפעיל כדי להגן על הנתונים שלכם מפני צדדים בלתי מורשים היא הצפנה — שימוש באלגוריתם קריפטוגרפי על מנת להפוך את הנתונים לבלתי קריאים למשתמשים שאין להם מפתח הצפנה מתאים.

ביצוע גיבויים מלאים, דיפרנציאליים והדרגתיים הוא צעד נוסף בהגנה על הנתונים שלכם. גיבויים סדירים יכולים לעזור להבטיח שחזור מהיר של פעולות עסקיות לאחר שהנתונים נפגעים באופן פיזי או דיגיטלי.

מחיקת נתונים שאינכם משתמשים בהם יותר היא צעד חשוב, אז כדאי לשקול למחוק באופן סדיר נתונים לא פעילים ונתונים שלא נדרשים.

5. ניטור פעילות עובדים וספקים באופן מתמיד

ללא ניטור פעילות העובדים והספקים שלכם בתשתית הארגונית, לא יהיה אפשרי לקבוע אם משתמשים פוגעים במזיד או ברשלנות בבטיחות הנכסים שלכם.

הקפידו לשמור על שקיפות בנוגע לפעילות המשתמשים ברשת שלכם. שקלו להתקין כלים לניטור פעילות משתמשים שיאפשרו לכם לצפות במפגשי משתמשים בזמן אמת.

כאשר אתם יכולים לגשת ולצפות בכל מפגש של משתמש שבו משתמשים פנימיים ניגשים או מטפלים בנתונים ובמערכות רגישות, אתם יכולים לשפר את האבטחה של נכסים יקרי ערך אלו. ניטור מתמיד נותן לכם שקיפות על הפעילות של העובדים ומאפשר זיהוי מוקדם של פעילות חשודה ותגובה בזמן.

כלים ייעודיים רבים מציעים גם יכולות של הקלדה ומעקב מפגשים שמסייעות בביצוע ביקורות וחקירות אירועים.

6. שמירה על פיקוח הדוק על משתמשים בעלי הרשאות גבוהות

משתמשים בעלי הרשאות גבוהות ברשת שלכם הם בעלי זכויות גישה גבוהות יותר ולכן מהווים סיכון גבוה יותר מאשר משתמשים רגילים. לכן חשוב להקפיד על פיקוח הדוק במיוחד על פעילותם.

על ידי ניטור הדוק של משתמשים בעלי הרשאות גבוהות, אתם משפרים את סיכוייכם לראות סימנים מוקדמים של פגיעות בחשבון או ניצול לרעה של הרשאות. ניטור משתמשים בעלי הרשאות גבוהות מספק שקיפות על פעולות המשתמשים ברשת שלכם.

שקלו להפסיק את השימוש בחשבונות משותפים בעלי הרשאות גבוהות במערכות שלכם. אם זה לא אפשרי, לפחות השתמשו באימות משני כדי שתוכלו לייחס פעולות שונות למשתמשים ספציפיים שיש להם גישה לחשבונות אלו. זה יעזור לכם לזהות באופן חד משמעי מי עשה מה תחת חשבונות משותפים.

כמו כן, וודאו כי משתמשים בעלי הרשאות גבוהות לא יכולים לשנות את יומני הפעילות, וודאו את אמיתותם.

  • מעקב פעילות משתמשים מאפשר לך לעקוב ולתעד את פעילויות המשתמשים של עובדים וגורמים חיצוניים בתשתיות שלך בפורמט וידאו. הוא מאפשר לצפות בשידור חי או בהקלטות של מושבי משתמשים עם מטא-נתונים עשירים המעניקים הקשר: יישומים פתוחים, אתרים שנבדקו, פקודות שבוצעו, הקשות מקלדת, והתקני USB מחוברים.
  • ניהול גישת משתמשים מורשים מאפשר לך לנהל את זכויות הגישה של העובדים שלך באופן מדויק תוך שמירה על אבטחת נקודות קצה קריטיות ברשת שלך. הוא מציע מגוון פונקציות לשליטה על גישה מורשית, כולל ניהול זהות ואימות דו-שלבי (2FA) לאימות מאובטח של משתמשים ועד ניהול סודות וקריאת סיסמאות כדי לשמור על פרטי כניסה. תהליך בקשה ואישור גישה יכול לשפר את ההגנה על מערכות קריטיות.
  • התראות ומענה לאירועים מאפשרים לך לעקוב ולגלות פעולות חשודות ברשת שלך באופן אוטומטי ולהגיב להם במהירות. התראות מותאמות אישית ומודול AI-נשען של UEBA יכולים להודיע לך על התנהגות חשודה של משתמשים, בעוד פונקציות המענה לאירועים יכולות לחסום תהליכים או משתמשים ברגע שנעשה טריגר לכלל.
  • ביקורת ודיווח מספקים לך את כל הנתונים הנחוצים לצורך ניתוח מקיף של הנוף הסייבר הנוכחי שלך. Syteca מציעה מגוון רחב של דוחות המותאמים לצרכים ספציפיים. בנוסף, הוא משתלב בקלות עם Microsoft Power BI, מה שמאפשר להציג נתונים מורכבים בצורה ברורה ומובנת.

סיכום

להיות ערניים לסיכוני פנים הוא חיוני לכל ארגון. למרות שלארגונים יש הגנה מקיפה מפני התקפות חיצוניות, חשוב לזכור שסיכוני אבטחה יכולים להגיע מתוך הארגון ויש לנהל את סיכוני הפנים בחוכמה.

זה לא נדיר שעובדים, שותפים או קבלנים שאתה סומך עליהם, עלולים להזיק בכוונה או מתוך רשלנות לנתונים ולמערכות של הארגון שלך. בשל השלכות כאלו, חשוב לנקוט בצעדים יזומים כדי למזער את סיכוני הפנים.

שילוב בין עקרונות ניהול סיכוני פנים בסיסיים ונהלי אבטחה מיטביים עם כלים תוכנה אמינים כמו Syteca יכול לעזור לך להתמודד בצורה יעילה יותר עם סיכוני פנים ולוודא שהנכסים הקריטיים שלך מוגנים.

תוֹכֶן

איך נוכל לחזק את האבטחה שלכם כבר היום?

ספרו לנו איך נוכל לעזור – צריכים ייעוץ מקצועי, הצעת מחיר, או תיאום POC?
השאירו פרטים ואנחנו נדאג לחזור אליכם במהירות כדי לחזק את האבטחה שלכם!

איך נוכל לחזק את האבטחה שלכם כבר היום?

ספרו לנו איך נוכל לעזור – צריכים ייעוץ מקצועי, הצעת מחיר, או תיאום POC?
השאירו פרטים ואנחנו נדאג לחזור אליכם במהירות כדי לחזק את האבטחה שלכם!

התנסו במערכת Syteca

בסביבה שלכם וקבלו ליווי מקצועי ואישי.

תנו לנו לעבוד קשה, כדי שאתם תישנו בשקט.

השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם 😉

יצירת קשר