מה זה פישינג?

לַחֲלוֹק:

פישינג הוא סוג של התקפת הנדסה חברתית הכוללת מניפולציה של הפסיכולוגיה האנושית כדי להערים על אנשים לחשוף מידע סודי. מבוצעות בדרך כלל באמצעות דואר אלקטרוני, מדיה חברתית או הודעות מיידיות, קשה לעצור את התקפות התחזות והן יקרות לתיקון. 

הבנת הדיוג והמנגנונים שלו היא חיונית להגנה על הנתונים הרגישים שלך ולשיפור ההגנה על אבטחת הסייבר שלך. פוסט זה חושף את ההגדרה של פישינג, סוגיו העיקריים ושיטות יעילות למניעתו. 

מהן התקפות דיוג?

נתחיל במשמעות של פישינג. המונח "דיוג" הוא הומופון של המילה "דייג". במהלך מתקפת דיוג, פושעי סייבר משתמשים בפיתיון – לעתים קרובות בצורה של הצעות מפתות או בקשות דחופות – כדי לפתות קורבנות לספק את הנתונים הרגישים שלהם, כגון שמות משתמש, סיסמאות, מספרי כרטיסי אשראי או פרטי חשבון בנק. 

What is phishing

תוקפי סייבר מאחורי התקפות דיוג שולחים לעתים קרובות הודעות הונאה שנראות מבנקים, סוכנויות ממשלתיות או אנשים מהימנים. המטרה של הודעות כאלה היא להערים על הקורבן לבקר באתרי אינטרנט זדוניים, למלא טפסים מזויפים, להוריד תוכנות זדוניות או לחשוף מידע רגיש בערוצים אחרים.

איך עובד דיוג?

פישינג פועל על ידי משחק על רגשות אנושיים. התוקף יוצר תחושת דחיפות, סקרנות או פחד כדי לעודד אנשים לנקוט בפעולה מיידית מבלי לחשוב ביקורתית. להלן פירוט של האופן שבו התקפות דיוג מתרחשות בדרך כלל צעד אחר צעד:

  1. הֲכָנָה. התוקף יוצר הודעה מטעה, בדרך כלל בצורה של מייל או טקסט המחקה ישות מהימנה. הודעה זו עשויה להכיל בקשה למידע רגיש או קריאה דחופה לפעולה, כגון "החשבון שלך ייחסם אלא אם תאמת את המידע שלך".

תוקפים יכולים גם להשתמש במדיה חברתית כדי לאסוף פרטים אישיים, היסטוריית עבודתו ותחומי העניין של קורבן מסוים כדי ליצור הודעה מותאמת אישית.

  1. מְסִירָה. הודעת ההתחזות נשלחת לאדם או לקבוצה של אנשים, שעשויים להיות אנשים אקראיים או ממוקדים ספציפיים. 
  2. אירוסין . קורבנות שנופלים לפיתיון לוחצים על קישור זדוני או מספקים את המידע הרגיש שלהם לפושעי סייבר.
  3. ניצול. לאחר מכן, התוקפים משתמשים במידע שהושג כדי לסכן חשבונות, לגנוב זהויות, להתקין תוכנות זדוניות או לבצע הונאה. הם יכולים גם למכור נתונים רגישים ברשת האפלה או לנצל אותם כדי לקבל גישה למערכות ה-IT של הארגון.

למרות שהתקפות דיוג כוללות לרוב שילוב כלשהו של השלבים הללו, לא כל ההתקפות זהות. להלן, נדון בסוגים הנפוצים ביותר של התקפות דיוג.

סוגים עיקריים של התקפות פישינג

דיוג מגיע בצורות רבות, לכל אחת מהן טקטיקות ויעדים שונים. כמה מהתוכניות הנפוצות ביותר כוללות:

01

דיוג בדוא"ל

02

דיוג בחנית

03

ציד לווייתנים

04

Smishing (דיוג ב-SMS)

05

Vishing (דיוג קולי)

06

פארמינג

דיוג בדוא"ל. זהו הסוג הנפוץ ביותר של דיוג, שבו תוקפים שולחים מיילים זדוניים שנראים ממקורות מהימנים כמו בנקים או שירותים פופולריים. הודעות דוא"ל אלה מכילות בדרך כלל קישורים לתוכנות זדוניות או לאתרים מזויפים שנוצרו כדי לגנוב מידע אישי.

דיוג בחנית. סוג זה של תקיפה מכוון לאנשים או ארגונים ספציפיים. התוקפים חוקרים את הקורבנות שלהם כדי ליצור מסרים אישיים ומשכנעים יותר שנראים לגיטימיים אפילו יותר מאלה המעורבים בהתקפת פישינג טיפוסית. 

ציד לווייתנים. ציד הלווייתנים לוקח את ההתחזות בחנית צעד קדימה, מכוון למנהלים בכירים או למקבלי החלטות בארגון. ההימור בהתקפות אלו גבוה יותר, מכיוון שלעתים קרובות מדובר בסכומי כסף נכבדים או במידע קנייני. 

Smishing (דיוג ב-SMS). טקטיקה זו כוללת שליחת קישורים זדוניים או הוראות באמצעות הודעת טקסט. בניגוד לשירותי דואר אלקטרוני, שלעיתים קרובות יש להם מסנני דואר זבל מובנים, הודעות SMS אינן עוברות סינון, מה שהופך את התקפות הסמסינג ליעילות ונפוצות למדי.

Vishing (דיוג קולי). בווישינג, תוקפים משתמשים בשיחות טלפון כדי להערים על אנשים לספק מידע אישי או פיננסי. התוקפים הללו עשויים להתחזות לעובדי תמיכה טכנית, עוזרי בנק או פקידי ממשל המבקשים מהקורבן לספק בדחיפות סוג של מידע רגיש.

פארמינג. במתקפת פארמינג, התוקף מפנה את הקורבן לאתר מזויף ללא ידיעתו על ידי ניצול נקודות תורפה במערכת שמות הדומיין (DNS). גם אם הקורבן מקליד את כתובת האתר הנכונה, הם מופנים ללא ידיעתו לאתר הונאה שנועד ללכוד אישורי התחברות, מידע אישי או נתוני כרטיס אשראי.

ללא קשר לסוג ההתקפה, דיוג מהווה איום משמעותי על ארגונים, ולעתים קרובות מוביל לתוצאות חמורות אם לא מטפלים בו כראוי.

השלכות שליליות של התקפות דיוג
פרצות נתונים הפסד כספי פגיעה במוניטין
בעיות ציות שיבושים תפעוליים

להלן, פירטנו את השיטות היעילות ביותר למניעת התקפות דיוג ולמזעור השפעתן על הארגון שלך.

כיצד למנוע דיוג

מניעת התקפות דיוג דורשת גישה מקיפה הכוללת הן אמצעים טכניים והן השתתפות אנושית. הנה כמה מהשיטות היעילות ביותר:

שיטות אפקטיביות למניעת דיוג

check

עריכת הדרכות עובדים

check

שמור על התוכנה שלך מעודכנת

check

הגבל את הרשאות הגישה

check

הטמעת אימות רב-גורמי (MFA)

check

השתמש במנהל סיסמאות

check

הכן תוכנית תגובה לאירוע

עריכת הדרכות עובדים

ערכו הדרכות מודעות לאבטחת סייבר באופן קבוע כדי שהעובדים שלכם ידעו לזהות התקפות דיוג ולהגיב אליהן באחריות. אמן את העובדים שלך להתייחס לכל אימייל כאל ניסיון פישינג פוטנציאלי ותמיד בדוק את פרטי השולח, קריאה יוצאת דופן לפעולה וקבצים מצורפים חשודים. ייתכן שתרצה גם לדמות התקפות פישינג בקרב העובדים שלך כדי להבטיח שכולם יישארו ערניים.

שמור על התוכנה שלך מעודכנת 

התקפות דיוג עלולות להזיק במיוחד אם התוכנה שלך לא מעודכנת. דפדפן מיושן, למשל, עשוי שלא להיות בעל תכונות האבטחה העדכניות ביותר או עלול להיות רגיש לניצול שלא תוקן, מה שמגביר את הסיכון ליפול קורבן לאתרי אינטרנט או סקריפטים זדוניים. 

ודא תמיד שהתוכנה שלך, כולל דפדפנים ומערכות הפעלה, מעודכנות כדי למזער את הפגיעויות שפושעי סייבר עלולים לנצל במהלך התקפות דיוג. 

הגבל את הרשאות הגישה

יישם את עקרון הזכות המינימלית על ידי הבטחת לעובדים רק את רמת הגישה המינימלית הדרושה להם כדי לבצע את עבודתם. אם חלק מהעובדים שלך נופלים קורבן להתקפת פישינג, יכולתו של התוקף לגשת למערכות ולנכסים קריטיים תהיה מוגבלת. סקור והתאם באופן קבוע את הרשאות הגישה כאשר האחריות של העובדים משתנה. 

הטמעת אימות רב-גורמי (MFA)

אפשר MFA כדי לשפר את האבטחה של החשבונות והמערכות הקריטיים שלך. הטמעת MFA מבטיחה שגם אם תוקף יצליח להשיג אישורים באמצעות התקפת פישינג, הוא עדיין לא יוכל לגשת למערכות שלך מבלי להשלים את שלבי האימות הנוספים. 

השתמש במנהל סיסמאות

השתמש בפתרונות אבטחת סייבר לניהול סיסמאות . עם מנהלי סיסמאות מסוימים, העובדים שלך לא יצטרכו להזין סיסמאות באופן ידני, מה שמפחית משמעותית את הסיכון להונאות דיוג מוצלחות. בחר מנהלי סיסמאות שיכולים לשנות באופן אוטומטי סיסמאות על בסיס קבוע, ובכך להגביל את חלון ההזדמנויות לתוקפים שאולי רכשו סיסמאות באמצעות התקפות של מילוי אישורים. 

הכן תוכנית תגובה לאירוע

תוכנית תגובה לאירועים יכולה לעזור לך לנהל ביעילות התקפות דיוג. תוכנית התגובה לאירוע שלך צריכה לציין פעולות מיידיות כדי להגיב להתקפות דיוג, כגון בידוד מערכות שנפגעו כדי למנוע נזק נוסף והודעה לצדדים המושפעים כדי לצמצם את ההשפעה. בנוסף, עליך להגדיר את השלבים העיקריים לבלימה, מיגור והתאוששות מהתקפות דיוג.

Syteca היא ספקית אמינה של פתרונות ניהול גישה מועדפת וניטור פעילות משתמשים, מהימנים על ידי ויזה, סמסונג, פנסוניק וחברות גלובליות אחרות. פלטפורמת אבטחת הסייבר שלנו יכולה לעזור לך לאכוף אימות דו-שלבי , להעניק גישה מפורטת לנקודות הקצה הקריטיות שלך , לייעל את ניהול הסיסמאות של כוח העבודה , לקבל נראות לפעולות המשתמש ולהגיב בזמן לפעילות חשודה .

עם Syteca PAM ו-UAM, אתה יכול לזהות ולצמצם במהירות כל ניסיון להתקפת פישינג, ולכן להגן על הנתונים הרגישים שלך ולחזק את עמדת אבטחת הסייבר הכוללת שלך.

רוצה לנסות את Syteca? בקש גישה להדגמה המקוונת!

ראה מדוע לקוחות מ-70+ מדינות השתמש כבר במערכת Ekran.

גש לפורטל ההדגמה

ekran_system

שיתוף:

תוֹכֶן

איך נוכל לחזק את האבטחה שלכם כבר היום?

ספרו לנו איך נוכל לעזור – צריכים ייעוץ מקצועי, הצעת מחיר, או תיאום POC?
השאירו פרטים ואנחנו נדאג לחזור אליכם במהירות כדי לחזק את האבטחה שלכם!

איך נוכל לחזק את האבטחה שלכם כבר היום?

ספרו לנו איך נוכל לעזור – צריכים ייעוץ מקצועי, הצעת מחיר, או תיאום POC?
השאירו פרטים ואנחנו נדאג לחזור אליכם במהירות כדי לחזק את האבטחה שלכם!

התנסו במערכת Syteca

בסביבה שלכם וקבלו ליווי מקצועי ואישי.

תנו לנו לעבוד קשה, כדי שאתם תישנו בשקט.

השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם 😉

יצירת קשר